محل تبلیغات شما

Image result for ‫الگوریتم های جستجوی گوگل‬‎

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در 23 فوریه 2011 و با یاد یکی از بنیان گذاران آن ناونیت پاندا، راه اندازی شد. وظیفه این الگوریتم بررسی کیفیت محتوای سایت هاست، پاندا محتوای با کیفیت پایین، تکراری، کپی و محتوای ناقص را شناسایی میکند، درنتیجه اینگونه سایت ها را به رتبه های پایین تر جستجو، منتقل می کند.
با توجه به شعار همیشگی گوگل: "محتوا پادشاه است" باید توجه بسیار ویژه ای به محتوای سایت مخصوصا محتوای متنی سایت کرد. نوشتن مقاله هایی با کیفیت پایین، مقالاتی که خواننده پس از خواندن آن به نتیجه دلخواه خود نرسد و به معنای دیگر محتوا قوی نباشد، نه تنها به سئوی سایت کمکی نمی کند بلکه به آن ضربه می زند.
الگوریتم پاندا معمولا هر ماه آپدیت می شود و در هر آپدیت معیارهای جدید برای بررسی سایت ها اعلام میکند.

الگوریتم پنگوئن

تمرکز این الگوریتم روی لینک های غیر طبیعی است. همانطور که می دانید برای موتورهای جستجو هر لینکی که از سایت های دیگر به سایت شما می شود به معنای تایید و رای مثبتی برای سایت شماست خصوصا اینکه سایت مبدا یک سایت مهم و پربازدید باشد، البته اگر سایت مبدا یک سایت مهم و پربازدید نباشد نیز در کنار هم قرار گرفتن تعدادی از این گونه لینک ها، باز به معنای امتیاز و رای مثبت به سایت شماست که بسیار تاثیر گذار در سئوی سایت است. با توجه به اینکه سوء استفاده های زیادی از این مسئله شده است، الگوریتم پنگوئن جهت بررسی و تشخیص لینک های مفید و طبیعی و مرتبط از لینک های غیرطبیعی و غیر مرتبط راه اندازی شد. فاکتورهای دقیق پنگوئن و کارکرد آن دقیقا مشخص نیست اما بنابر اعلام خود گوگل تاثیر این الگوریتم فقط روی یک کلمه در سایت نیست و تمام سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. ذکر این نکته لازم است که لینک های ورودی به سایت شما باید از سایت های مرتبط با رشته کاری سایت شما باشد. لینک از سایت های نامرتبط به معنای لینک غیر طبیعی است.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار کاملا متفاوت از پاندا و پنگوئن است، کار الگوریتم مرغ مگس خوار تجزیه و تحلیل کلماتی است که کاربر برای جستجو وارد نموده است. این الگوریتم سعی بر درک بهتر منظور کاربر از جستجوی یک عبارت دارد. به این معنا که مرغ مگس خوار به مدیران سایت ها اعلام میکند که باید در محتوای سایت خود کاربر را به هدف جستجویش نزدیکتر نمایند. ممکن است مدیر این عبارت را در ذهن خود از جستجوی کاربر در نظر داشته باشد " تنظیم درجه کوره حرارتی شماره 254"، در حالیکه آنچه کاربر در ذهن خود دارد و جستجو میکند این عبارت باشد "چگونه درجه کوره 254 را تنظیم کنیم"، در نتیجه مدیر سایت باید نزدیکترین عبارات به منظور کاربر را در محتوای خود تولید کند.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یکی از مهم ترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل می باشد. این الگوریتم اطلاعات وب سایت ها را در قفس های داده به همراه تعدادی کبوتر قرار می دهد که به بررسی محتوای این سایت ها و مقایسه اطلاعات با کلمه کلیدی جستجو شده می پردازد. زمانی که مطلب مناسبی با کلمه کلیدی پیدا کنند یک بار به آن نوک می زنند، صفحاتی که تعداد نوک خورده شده به آن ها بیشتر باشد در جستجوی گوگل بالاتر نشان داده می شوند.
در حقیقت الگوریتم کبوتر گوگل به بررسی نتایج محلی تر اهمیت می دهد و از نظر این الگوریتم سایت هایی که محتوای خود را با دسته بندی محلی انتشار می دهند از امتیاز بیشتری برخوردارند.
 

الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر در راستای سنجیدن کیفیت فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شد و پس از اجرای این الگوریتم فروشگاه هایی که دارای کیفیت پایین و یا تقلبی بودند را از لیست رتبه بندی حذف کرد. با توجه به رشد روز افزون خرید های اینترنتی و افزایش قارچ گونه سایت های فروشگاهی و همچنین استفاده بسیاری از آنها از تبلیغات اینترنتی، گوگل را به فکر سروسامان دادن به این وضعیت انداخت، در نتیجه تعدادی فاکتور را جهت اعمال امتیاز مثبت به سایت های فروشگاهی اعلام نمود مانند داشتن گواهینامه "سل" برای فروشگاه اینترنتی، یا داشتن حداقل 500 تراکنش خرید در ماه.
 

 

مواردی قابل توجه الگوریتم گور خر عبارتند از :

  • استفاده از تخفیف در سایت برای تشویق کردن کاربران جهت خرید محصولات
  • اضافه کردن قسمت مقایسه محصولات با سایت های دیگر
  • فروشگاه های واکنشگرا یا ریسپانسیو
  • کاهش مراحل خرید و راحتی خریدار
  • وجود داشتن برچسب قیمت روی کالا ها
  • آدرس معتبر و دقیق فروشگاه در سایت وجود داشته باشد
  • وجود بارکد برای تمامی محصولات

 الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین شباهت زیادی با الگوریتم مرغ مگس خوار دارد، کار این الگوریتم سرعت بخشیدن به نتایج جستجو و سروسامان دادن به لیست ایندکس گوگل است. نتایج جستجو با محتوای شبکه های اجتماعی تعامل زیادی دارد و فعالیت در شبکه های اجتماعی تأثیر قابل توجهی در سئو دارد.

الگوریتم Mobilegeddon

این الگوریتم وب سایت هایی که ریسپانسیو (Responsive) نیستند را به تدریج از نتایج جست و جو حذف می کند.

الگوریتم Payday Loan

 الگوریتم Payday Loan  سایت هایی که از کلمات کلیدی پرکاربرد استفاده می کنند و عملاً نوعی کار اسپم را انجام می دهند را شناسایی و از لیست جستجو حذف می کند.

الگوریتم Page Layout

الگوریتم Page Layout وب سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده مانند تبلیغات پاپ آپ، بین پست ها و فلشی دارند که در نتیجه باعث کند شدن سرعت سایت و سخت پیدا کردن مطالب سایت می شوند، را شناسایی می کند.

الگوریتم Authority Page

الگوریتم Authority Page با تحلیل اطلاعات سایت نظیر لینک های ورودی، تعداد بازدید کننده ها، زمان ماندن بازدید کننده در سایت، کیفیت مطالب و میزان قدرت وب سایت را می سنجد، همچنین این الگوریتم شباهت زیادی با پیج رنک گوگل دارد.

پاپ آپ چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تله اسپم و یا Spam Trap چیست؟

سایت ,الگوریتم ,های ,لینک ,محتوای ,گوگل ,این الگوریتم ,سایت های ,لینک های ,می کند ,را به

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها